Entopin uusi yritysilme
Entop on kotimainen mekaniikkasuunnitteluun keskittynyt insinööritoimisto, joka suunnittelee ja tuottaa laadukkaita asiakaslähtöisiä sekä innovatiivisia teknisiä palvelutuotteita ja ratkaisuja, jotka parantavat asiakkaiden liiketoimintaprosessien tuottavuutta ja kilpailuetua kansainvälisillä markkinoilla.
Olemme toimialallamme edelläkävijä, joka pyrkii jatkuvasti löytämään uusia entistä parempia ratkaisuja sekä kehittämään toimintaansa. Nyt oli aika kehittää myös yrityksemme ilmettä. Uudistusta lähdimme toteuttamaan yhdessä lahtelaisen Oakhill Groupin kanssa.
”Muutos oli tarpeen, sillä yritysilmeemme oli jo yli 20 vuotta vanha. Asiantuntevan kumppanin kanssa päädyimme yritysilmeen ja logon uudistamisen lisäksi uudistamaan verkkosivumme”, kertoo toimitusjohtajamme Kimmo Määttänen.
Suunnitelmallisesti kohti yhteisiä tavoitteita
Oakhill Groupin tiimi toteutti talvella 2022 palvelumuotoilun menetelmiin perustuvan suunnitteluvaiheen, jonka tuloksena syntyi kattava liiketoimintastrategiaan perustuva markkinointisuunnitelma. Suunnitteluvaiheessa keskityimme erityisesti myynnin ja markkinoinnin näkökulmiin sekä tunnistamaan Entopin vahvuuksia ja kehityskohteita.
”Ymmärsimme, että markkinointi ja siihen liittyvät toimenpiteet ovat olleet Entopissa huonolla hoidolla. Tuntui järkevältä lähteä yhdessä ulkopuolisen asiantuntevan kumppanin kanssa tekemään markkinointia ammattimaisemmin ja järjestelmällisemmin samaan aikaan, kun yritysilmeemmekin muuttuisi”, Määttänen tarkentaa.
Meille entopilaisille oli ehdottoman tärkeää kehittää verkkopalveluamme vastaamaan paremmin asiakkaidemme tarpeita. Koimme tärkeänä myös tuoda paremmin esille Entopin työnantajamielikuvaa sekä vastuullisuuden merkityksestä yritystoiminnassamme.
Asiantuntevaa kumppanuutta
”Me insinöörit olemme mestareita oman alamme substanssiosaamisessa, mutta monesti kovin huonoja kertomaan omasta osaamisestamme. Tässä projektissa saimme keskittyä omaan ydinosaamiseemme ja asiantunteva kumppani on osannut hienosti poimia olennaisen”, Määttänen sanoo.
Entopin osaaminen yhdistettynä Oakhill Groupin asiantuntemukseen on tuottanut ja tuottaa meille juuri sitä lisäarvoa, jonka luomiseen meillä ei itsellämme ole kompetenssia. Aivan, kuten me pyrimme tuottamaan lisäarvoa omille asiakkaillemme.
Yhteistyön tuloksena syntyi ensin markkinointistrategia, joka määritteli liiketoimintamme tavoitteet, kohderyhmät ja ydinviestit sekä käyttämämme kanavat. Sen jälkeen meille suunniteltiin uusi yritysilme ja uudistettu logo, jonka pohjalta koko verkkopalvelumme uusittiin kaikkine sisältöineen. Nyt meillä on teknisesti hyvin toimiva alusta, joka palvelee ja toteuttaa meille tehtyä markkinointisuunnitelmaa.